راهکارهایی برای حفظ سلامت مو

راهکارهایی برای حفظ سلامت مو

1. یک رژیم غذایی سالم داشته باشید:

سعی کنید موادی مانند برگ سبزیجات، دانه، لوبیا، ماهی و مرغ را در برنامه غذایی خود زیاد کنید.
روغن های اساسی مانند زیتون و کنجد و مواد پروتئین دار را حتما در وعده های خود بگنجانید.

 

2. ماساژ پوست :

پوست سرتان را به آرامی با نوک انگشت ها و با استفاد از کمی روغن نارگیل گرم شده به شکل دایره ای ماساژ دهید.
این کار به گردش بهتر خون کمک میکند و افزایش رشد مو را به همراه خواهد داشت.
روغن هایی مانند روغن نارگیل ریشه موهای شما را قوی خواهند کرد.

 

موهایتان را به طور مرتب کوتاه کنید

بهتر است هر سه ماه یکبار به موهایتان قیچی بزنید و آنها را به اصطلاح نوک گیری کنید یا اینکه کوتاهشان کنید.
کوتاه کردن موها در بازه های زمانی منظم به رشد آنها کمک میکند و از بروز موخوره جلوگیری میکند.

 

موها را بیش از حد نشویید

مصرف روزانه شامپو باعث خشک شدن مو و از بین رفتن چربی های مفید مو میشود.
به این ترتیب موها به زودی شکننده میشوند.
اگر موهای بلندی دارید برای حفظ سلامت مو نیاز است که آنها را زیاد مرطوب کنید. اما استفاده از شامپوها به خصوص آنهایی که مواد شیمیایی دارند توصیه نمیشود.

وقتی موهایتان خیس است آنها را شانه نکنید
هنگامی که موها خیس هستند ریشه مو در ضعیفترین حالت خودش است و شانه کردن آن باعث کنده شدن موها میشود.
اجازه دهید موهایتان خشک شود و سپس وقتی که کمی نم داشتند آنها را شانه کنید تا گرها هم به راحتی باز شوند.

 

همچنین بخوانید: معرفی کتاب جنس ضعیف