کم کردن آسیب های موبایل در دوران بارداری

کم کردن آسیب های موبایل در دوران بارداری

توصیه هایی برای کم کردن آسیب های موبایل در دوران بارداری

سعی کنید تا آنجا که ممکن است از تلفن ثابت به جای موبایل استفاده کنید.

برای برقرار تماس از هندزفری استفاده کنید، زیرا کمتر از تماس مستقیم تلفن آسیب رسان است.

پیش از اینکه تماس برقرار شود از بردن گوشی سمت گوشتان خودداری کنید.
وقتی که تماس برقرار شد آن را به گوشتان نزدیک کنید.

سعی کنید از اینترنت همراه کمتر استفاده کنید. همچنین از گوشی به هنگام شارژ شدن به هیچ وجه استفاده نکنید.
زیرا جریان الکتریسته از طریق سیمی که از پریز به موبایل متصل است به بدنتان منتقل میشود.

از نزدیک کردن موبایل به قلب و کمرتان خودداری کنید. زیرا این کار موجب ایجاد نوسان در ضربان قلب خواهد شد.

وقتی که میخوابید گوشی را در حالت پرواز قرار دهید یا آن را خاموش کنید.
در این دو حالت امواج از سوی تلفن همراه به طور کامل قطع میشوند.

برای آسیب های موبایل در دوران بارداری سعی کنید تنها در مواقع ضروری از تلفنتان استفاده کنید.
در غیر اینصورت آن را از خودتان دور نگه دارید.

برای موبایل از پوشش فلزی استفاده نکنید. این پوششها خود باعث تشدید امواج الکترومغناطیسی میشوند.

در محیط هایی که عده ای در حال استفاده از تلفن همراهشان هستند نروید.

 

همچنان بخوانید: هفت نکته برای داشتن یک سبک زندگی خوب

هفت نکته برای داشتن یک سبک زندگی خوب

هفت نکته برای داشتن یک سبک زندگی خوب

هفت نکته برای داشتن یک سبک زندگی خوب

  • وقتی که از خواب بیدار میشود، تخت خواب خود را مرتب کنید.
  • در طول روز از هر چیزی که استفاده میکنید، مهم نیست که چه باشد، آن را در سر جای خودش بگذارید.
  • پیش از خواب زباله ها را جمع کنید.
  • هر روز برنامه تان برای آن روز را یادداشت کنید. هر چیزی که میخواهید در آن روز انجام دهید را بر روی کاغد بیاورید،
    با این کار چیزی را از قلم نخواهید انداخت. و البته کارها را به ترتیب اولویت انجام دهید.
  • به تناسب اندام و رژیم غذایی خود اهمیت بدهید.
    اضاقه ون داشتن باعث کاهش اعتماد به نفس شما خواهد شد و بر روحیه شما تاثیر خواهد گذاشت.
  • خوش بین باشید. خوش بینی خود یک سبک زندگی است. بسیاری از ترس ها و افکار منفی شما هیچگاه به وقوع نخواهند پیوست.
    پس آنها را از ذهن خود دور کنید و اخم هایتان را باز کنید.
  • اگر با کسی معشارت میکنید که او را زیاد نیمشناسید و دوست شما نیست نیازی نیست که دائما اخم کنید و با احتیاط رفتار کنید.
    اگر با افراد غریبه نیز با رعایت ادب و بدون غرض مانند دوستان خودتان رفتار کنید
    خواهید دید که رفتار خوبی با شما خواهند داشت و به شخصیت شما علاقه مند میشوند.
  • برای یک سبک زندگی خوب وقتی که به بیرون میروید شکیتر از حالت عادی لباس بپوشید.
    آراسته بودن احساس بسیار خوبی به شما میدهد و به شما اعتماد به نفس میدهد.

 

همچنین بخوانید: راهکارهایی برای حفظ سلامت مو

راهکارهایی برای حفظ سلامت مو

راهکارهایی برای حفظ سلامت مو

راهکارهایی برای حفظ سلامت مو

1. یک رژیم غذایی سالم داشته باشید:

سعی کنید موادی مانند برگ سبزیجات، دانه، لوبیا، ماهی و مرغ را در برنامه غذایی خود زیاد کنید.
روغن های اساسی مانند زیتون و کنجد و مواد پروتئین دار را حتما در وعده های خود بگنجانید.

 

2. ماساژ پوست :

پوست سرتان را به آرامی با نوک انگشت ها و با استفاد از کمی روغن نارگیل گرم شده به شکل دایره ای ماساژ دهید.
این کار به گردش بهتر خون کمک میکند و افزایش رشد مو را به همراه خواهد داشت.
روغن هایی مانند روغن نارگیل ریشه موهای شما را قوی خواهند کرد.

 

موهایتان را به طور مرتب کوتاه کنید

بهتر است هر سه ماه یکبار به موهایتان قیچی بزنید و آنها را به اصطلاح نوک گیری کنید یا اینکه کوتاهشان کنید.
کوتاه کردن موها در بازه های زمانی منظم به رشد آنها کمک میکند و از بروز موخوره جلوگیری میکند.

 

موها را بیش از حد نشویید

مصرف روزانه شامپو باعث خشک شدن مو و از بین رفتن چربی های مفید مو میشود.
به این ترتیب موها به زودی شکننده میشوند.
اگر موهای بلندی دارید برای حفظ سلامت مو نیاز است که آنها را زیاد مرطوب کنید. اما استفاده از شامپوها به خصوص آنهایی که مواد شیمیایی دارند توصیه نمیشود.

وقتی موهایتان خیس است آنها را شانه نکنید
هنگامی که موها خیس هستند ریشه مو در ضعیفترین حالت خودش است و شانه کردن آن باعث کنده شدن موها میشود.
اجازه دهید موهایتان خشک شود و سپس وقتی که کمی نم داشتند آنها را شانه کنید تا گرها هم به راحتی باز شوند.

 

همچنین بخوانید: معرفی کتاب جنس ضعیف

معرفی کتاب جنس ضعیف

معرفی کتاب جنس ضعیف

معرفی کتاب جنس ضعیف از اوریانا فالاچی

کتاب جنس ضعیف درباره چیست؟
به راحتی با نگاه به عنوان کتاب میتوان متوجه شد که درباره چه چیزی صحبت میکند.
در این کتاب یک گزارش از وضعیت زنان در کشورهای مختلف آمده است.
خواننده به علت ترجمه‌ی روان و نگارش مستند وار کتاب به خوبی با این کتاب ارتباط برقرار میکنند.

ماجرای نوشتن این کتاب از یک تابستان آغار میشود.
زمانی که مدیر روزنامه ای که خانم اوریانا فالاچی در آن کار میکرد به او برای پیشنهاد یک سفر به دور دنیا و تهیه گزارش از اوضاع زنان در کشورهای شرقی میدهد.
فالاچی هم که به سفر به مکان های جدید و پرحاشیه علاقه مند بود با پیشنهاد او موافقت کرد و پاکستان اولین مقصد او برای آغاز سفر دور دنیایش شد.

او پس از پاکستان به کشورهایی نظیر هند و اندونزی ،  چین، ژاپن و هاوایی میرود و در نهایت به آمریکا و در همه این کشورها به دنبال یافتن جایگاه و نقش زنان در آن کشورها است.
آنچه که در این کتاب به سمع مخاطبان میرسد وضعیت گروهای زنان در این کشورهاست که به عنوان جنس دوم شناخته میشوند.

در این کتاب خوب، فالاچی علاوه بر بررسی دقیق زندگی زن ها در این کشورها،
سنت های پوسیده و باورهای نادرست در این جوامع هم میپردازد.
و نکته قابل توجه در این کتاب این است که میبینیم این مشاهدات و باورهای نادرست،
محدود به کشورهای توسعه نیافته نمیشود و در آمریکا و ژاپن هم این افکار و سنت های آزاردهنده را میبینیم.

همچنین بخوانید: پیشگیری از فقر آهن و روش های کنترل آن

پیشگیری از فقر آهن و روش های کنترل آن

پیشگیری از فقر آهن و روش های کنترل آن

پیشگیری از فقر آهن و روش های کنترل آن

استفاده از مکمل ها (مکمل یاری)

یکی از متداولترین روش برای کنترل کردن کم خونی مکمل یاری با استفاده از آهن دارویی یعنی فروسولفات است .
که سه هدف برای این روش تعیین شده است

  • پیشگیری از رخ دادن فقر آهن
  • پیشگیری از تبدیل فقر آهن به کم خونی
  • درمان فقر آهن و کم خونی

به علاوه با استفاده از این روش نوجوانان رشد بهتری خواهند داشت.

راهکارهای کلی برای جلوگیری از بروز فقر آهن و کم خونی

از منبع های غذایی مانند سبزیجات (اسفناج و جعفری) ، تخم مرغ، گوشت ، میوها های خشک (برگه ها) ، مغزها ( بادام، فندق، پسته و …) ، جگر که حاوی آهن هستند استفاده کنید.

بیش از پیش از گوجه ، کلم و کاهو استفاده کنید و مرکبات که حاوی ویتامین C هستند نیز را فراموش نکنید.
حبوبات و غلات جوانه زده مصرف کنید. این موارد میتوانند درصد جذب آهن را تا دو برابر افزایش دهند.
از خوراکی هایی مانند کشمش، انجیر خشک، برگه آلو و توت خشک در برنامه میان وعده نوجوان ها استفاده کنید.

توصیه ها

از مصرف کردن نانی که با جوش شیرین تهیه شده بپرهیزید چون باعث کاهش جذب آهن میشود.
افرادی که در معرض خطر فقر آهن قرار دارند از جمله زنان باردار میبایست از مکلها در زمان 6 ماهگی بارداری تا دو سالگی کودک استفاده کنند.
40 درصد مرگ های هنگام زیمان به علت فقر آهن است.
بنابراین خانم ها حتما باید از پایان ماه چهارم بارداری تا حداقل سه ماه پس از زایمان روزانه یک فرص آهن مصرف نمایند.

برای کاهش دادن عوارض جانبی احتمالی قرص آهن مانند یبوست، درد معده و تهوع و … آن را همراه یا سریعا پس از غذا مصرف کنید.

 

همچنین بخوانید : مصرف گرایی و تاثیر مخرب آن بر محیط زیست ما